۱۳۸۶ بهمن ۱۱, پنجشنبه

سياست زير رادار

مو ضوع انتخابات آمريکا:
نميدانم مناظره انتخاباتي امشب بين "او با ما " و کلينتنون از کانديداهاي حزب دموکرات آمريکا را در لس آنجلس ديده ايد يا نه ؟بنظر من "او با ما " مناظره خوبي داشت . جدا از نقش تقريبا خط دار و همخوابگي "سي ان ان" با لابي ها و کمپاني هاي بزرگ آمريکا يي و نقش طرفدارانه اش از بين اين دو نماينده و تما يل به کلينتون ( بين بد -کلينتون و بد تر -او با ما از نظر سي ان ان ) ؛" او با ما " توانست مسائل کليدي مورد اختلاف بين خود و کلينتون را مطرح کند. " او با ما " گفت : قبل از جنگ عراق ؛ دولت بوش قطعنامه رفتن به جنگ را براي امضاء به کنگره فرستاد؛ بسياري از جمله خانم کلينتون امضاء خود را بر پاي آن قطعنامه گذاشتند ؛ من بر عليه جنگ سخنراني کردم و امضاء خود را بر پاي آن نگذاشتم . من مستقل عمل کردم . من از روز اول مخالفت کردم . من کسي هستم که ميتوانم در مقابل مکين و نما يندگان ديگر جمهوريخواه با يستم زيرا که آنها طرفدار جنگ بوده و هستند اما من از روز اول با جنگ مخالفت کردم.
درانتخابات رياست جمهوري دورقبلي بين کري و بوش اين موضوع بر عليه دموکراتها عمل کرد. از آنجايي که کري به جنگ راي مثبت داده بود جمهوريخواها از اين موضوع استفاده کردند و توانستند تناقض حرف و عمل کري را نشان دهند و موفق هم شدند و توانستند دموکراتها را شکست دهند.
فراموش نبايد کرد که جنگ يوگسلاوي در زمان کلينتون اتفاق افتاد و هزاران نفر کشته و آواره شدند.
موضوع ديگه اينکه ؛" او با ما" با يک واژه جديد يعني " تغيير " وارد کارزار انتخاباتي شد. بنظر من" او با ما " عامل (ايجنت) تغيير خوبيست؛ چونکه براي نخستين بار يک سياه پوست "فاسد نشده "و جدي ميخواهد رهبر حزب دمکرات آمريکاشود.
با جدي تر شدن انتخابات و ماندن " او با ما " مسئله انتخابات آمريکا از حالت " سوپ اپراي سياسي " خارج شده و علاقه مردم نسبت به آن بيشتر شده است.
و آخرين نکته اينکه بنظر ميرسد او با ماست( بنفع مردم آمريکا و جهان است)

۱ نظر:

IPC GROUP گفت...

با سلام

لطفاً در صورت امکان پروفایل خودتان را به صورت کامل در وبلاگتان درج کنید تا مطمئن شوم که اشتباه نمی کنم!

با تشکر - رابط (اسماعیل)