۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

مصاحبه ام با کماندانته ليونل گونزالس( سالوادر سانچز سرن ) در مرکز فرماندهي فارابوندو مارتي در شهر سان سالوادر -السالوادر /





























در سال هزارو نهصدو نودوهفت براي يک ديدار از سان سالوادر به کشور السالوادر مسافرت کردم و براي اينکه با اوضاع سياسي آنجا و نيروهاي سياسي بيشتر آشنا شوم با تلاش و پرس وجو توانستم مرکزفرماندهي يا ستاد سازمان فارابوندو مارتي را در شهر سان سالوادر پيدا کنم / در مرکز فرماندهي گاردي با يک مسلسل در پيشاني ورودي مرکز ايستاده بود/ با اجازه او و دادن مشخصات خودم و اينکه ميخواهم با مسو لين صحبت کنم توانستم پس از چند روز وارد ستاد فرماندهي شوم و تقريبا يک روز تمام در درون ستاد منتظر شدم تا آنها از نظر امنيتي از من مطمين شوند / تا اينکه پس از ساعتها يکي مرا به اطاقي در طبقه بالا ي ستاد هدايت کرد / در آنجا من با دو نفر آشنا شدم - يکي خانمي که از السالوادر نبود و رل مترجم را داشت و ديگر ي خودش را ليونل گونزالس معرفي کرد و کارت ويزيت خود را بمن داد - او فرمانده ( اف -ام - ال- ان ) و هماهنگ کننده نيروهاي چپ - فا رابوندو مارتي در السالوادر بود - با يک دستگاه ضبط توانستم متن مصاحبه را ضبط کنم و بعد هم توانستم آنرا با خود به کانادا بياورم و آن متن را از نوار پياده کرده و در هفته نامه "ايران استار " تورونتو با نام محمد نوبهار بچاپ برسانم / که در همينجا عکس آنرا گذاشته ام / در همان روز حين گشت در خيابانهاي سان سالوادر با تظاهرات "ايکس کومباتنته " نيروهاي چريکي که حالا ديگر در جنگلها نبودند و بيکار در شهر دنبال کار ميگشتند و سربازان دولتي که آنها نيز پس از صلح بين چريکها و دولت بيکار شده بودند و دنبال کار ميگشتند روبرو شدم / آنروزدر آن تظاهرات يکنفر توسط گارد ضد شورش دولتي کشته شد که عکسش در صفحه اول روزنامه چاپ شد و منهم آنرا در اينجا نهادم /در آن سال به کمک عده اي به بالاي کوهها رفته و با کشاورزان باغهاي پرتقال و قهوه آشنا شده و به انها کمک کرديم / به دانشگاه سان سالوادر ( يونيورسيداد سان سالوادر ) سري زديم و با دانشجويان صحبت کرديم و بعد هم به کشور گواتمالا رفتم و قصد رفتن و ديدار بوميان گواتمالا را داشتم که بودجه ام کفاف نداد و مجبور شدم به السالوادر برگشته و از آنجا هم راهي کانادا شدم / در طول مدت اقامتم توانستم زبان اسپانيش هم بياموزم /


لازم به توضيح است که کماندانته ليونل گونزالس در انتخابات سال پيش بعنوان معاون رييس جمهور السالوادر انتخاب گرديد /


هیچ نظری موجود نیست: