۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

ديروز داشتم با يکي از ديار خودم چت ميکردم / بهش گفتم يه تک پا برو کنار دريا و با چشمهاي من موج رو تماشا کن و از جانب من بهش بگو يه مقدار بلند تر و محکم تر بياد / آي که خاطره زياد دارم از آنطرفها - نميدانم که آنطرف هم خاطره رو بياد داره ؟
سؤال کرد: کي ؟ دريا؟
گفتم :اسمش درياست و قلب بزرگي داره -
گفتم :ديدي دارم هجو ميگم / گفتم : اگر از آنجاهها گذشتي -گفت : پنج دقيقه طول ميکشه - گفتم بهر حال - به شکو فه ها به باران - به لمتر به توساسان - برسان سلام ما را /
و بعد هم گفتم به همه سلام برسان بخصوص به بابا آب داد و به ماما نان داد/
زير نويس:
لمتر و توساسان دو منطقه از شهر رامسر ميباشد
----------
دوستي زنگ زد و گفت چه ميکني ؟
گفتم :تو آشپز خانه ام -
گفت :آشپزي ميکني ؟
گفتم : آش نمي پزم
---------
پسرم روزبه که چند کلمه فارسي بيشتر بلد نيست و حا لا داره کم کم ياد ميگيره - هر وقت من وهمسرم فارسي صحبت ميکنيم - مثلا وقتي ميگيم :
فيش حقوقم رو گرفتم - ميگه وات؟ ( چه؟ ) -فيش (ماهي) ؟
وقتيکه ميگيم : فسنجون يا بادمجون - ميگه وات؟ :بابا جون ؟
وقتي که صحبت از فک دندان ميکنيم - ميگه وات ؟ ..........
اينه که تصميم گرفتيم هر چه سريعتر فارسي رو يادش بديم /
-----------------
اين روزها روزنامه ها و سايتهاي ايراني پر شده از جمله " بيت رهبري "/
گفتم : هر بيت رهبري دو مصرع داره / و هر مصرع اش دو تا ذات / يه ذات رهبري و ذات ديگه مجتبي / و هر دو هم بد ذات
--------------

۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه


































همزمان با روز جهانی حقوق بشر، مراسم سالانه مرکز بین المللی حقوق بشر در ایران که در شهر تورنتو کانادا مستقر است، در روز یکشنبه 11 دسامبر با حضور و استقبال فعالان مدنی و اجتماعی در تورنتو برگزار شد و در طی آن مهندس حشمت الله طبرزدی به عنوان اولین بنرده سالانه این مرکز معرفی شد. پنج زندانی سیاسی دیگر نیز به عنوان برندگان جوایز مدافعان حقوق بشر در سال 2011 انتخاب شدند.
حسن زارع زاده اردشیر مدیر اجرایی مرکز بین المللی حقوق بشر در ابتدا با تشکر از حضار برای شرکت در مراسم سالانه مرکز بین المللی حقوق بشر گزارش کوتاهی از فعالیت های این مرکز در یکسال گذشته ارائه داد و گزارشی از نقض حقوق بشر در ایران را ارائه داد.
بر اساس رای هیئت داوران ICHR، حشمت الله طبرزدی به دلیل دو دهه فعالیت های انسان دوستانه در دفاع از حقوق مردم ایران به عنوان برنده جایزه سالانه مرکز بین المللی حقوق بشر انتخاب شد. همچنین رامین پرچمی در حوزه فعالان هنری، کوهیار گودرزی در حوزه مدافعان حقوق بشر، نسرین ستوده در حوزه زنان و نیز وکلای حقوق بشر، رضا شهابی در حوزه مدافعان حقوق کارگر، و مجید توکلی در حوزه دانشجویی برندگان جایزه حقوق بشری سال 2011 مرکز بین المللی حقوق بشر اعلام شدند.
مهرداد آرین نژاد مدیر جشنواره بین المللی تیرگان که در غیاب مهندس حشمت الله طبرزدی تندیس کریستال او را که نامش بر روی آن حک شده بود دریافت می کرد، در سخنانی گفت : امروز همگان طبرزدی را می شناسند و دریافت جایزه او در غیابش موجب افتخار من است. آرین نژاد در سخنانش تاکید کرد که امروز همه فعالان ایرانی لازم است تا بصورت مسالمت آمیز در کنار هم قرار بگیرند و از کوشش های یکدیگر حمایت کنند و یکصدا و متحد در راه آزادی کشور با گام های استوار و محکم قدم بردارند.
در این برنامه و در غیاب پنج منتخب ICHR برای جایزه مدافعان حقوق بشر، تعدادی از فعالان برجسته مدنی در تورنتو تندیس ویژه مدافعان حقوق بشر ICHR را دریافت کردند. تندیس ویژه آی سی اچ آر برای کوهیار گودرزی در غیاب او به حسن زرهی مدافع حقوق بشر و سردبیر نشریه شهروند اعطا شد. تندیس رامین پرچمی را سهیل پارسا نویسنده و کارگردان سرشناس تئاتر دریافت کرد. تندیس نسرین ستوده به خانم فرشته مولوی فعال حقوق بشر و نویسنده اعطا شد. تندیس رضا شهابی به مهدی کوهستانی عضو کنگره کار کانادا تحویل داده شد و سلمان سیما فعال و زندانی دانشجویی سابق در ایران تندیس ویژه مجید توکلی را دریافت کرد.
مراسم سالانه مرکز بین المللی حقوق بشر در ایران با سخنرانی تعدادی از فعالان حقوق بشری همراه بود. احمد باطبی و محمد مصطفائی دو فعال برجسته حقوق بشر و اعضای هیئت مدیره ICHR، مرتضی عبدالعلیان نماینده سازمان روزنامه نگاران کانادایی مدافع آزادی بیان و تنها ایرانی عضو هیئت مدیره این سازمان، آبری هریس نماینده سازمان عفو بین الملل، کاوه شهروز وکیل و نیز مشاور سابق حقوق بشر وزارت امور خارجه کانادا سخنرانی کردند.
محمد مصطفائی در سخنانش با اشاره به لایحه جدید قانون مجازات اسلامی گفت که قوانین سخت گیرانه ای برای متهمان سیاسی در راه است و حتی ممکن است بسیاری از زندانیان سیاس با احکام سنگین حبس و اعدام روبرو شوند. این وکیل حقوق بشری به کوشش برای احقاق حقوق مردم تاکید کرد.
احمد باطبی در سخنان خود به تجربیات زندان پرداخت و تاکید کرد که تلاش های ایرانیان در خارج در کاهش فشار بر زندانیان سیاسی تاثیر زیادی دارند.
آبری هریس از سازمان عفو بین الملل به موضوع اعدامها پرداخت و ضمن تاکید بر تلاش های سازمان عفو بین الملل به مسئله اعدام در ایران، گفت ایران از نظر تعداد اعدام در رده دوم قرار دارد ولی با در نظر گرفتن میزان جمعیت در رده اول را به خود اختصاص داده است. او گفت جمهوری اسلامی ایران در مواردی نیز به اعدامهای مخفیانه از جمله در زندان وکیل آباد مشهد دست زده است. آبری هریس همچنین ایران را بزرگترین زندان روزنامه نگاران در جهان دانست.
کاوه شهروز نیز در سخنان خود به نقش مهم ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد و گفت با توجه به تجربه اش در همکاری با وزارت خارجه کانادا و ارتباط با نهادهای بین المللی از نزدیک شاهد تاثیرگذاری نامه نگاری ها و مکاتبات هموطنان با مقامات سیاسی و نهادهای حقوق بشری بوده است. او اعمال فشارهای حقوق بشری بر جمهوری اسلامی از سوی کشورهای دیگر را در کاهش نقض حقوق بشر در ایران تاثیرگذار و مفید ارزیابی کرد.
در ادامه پیام دکتر رضا مریدی نماینده مجلس ایالت انتاریو و اقای پال دووار نماینده مجلس کانادا قرائت شد.
دکتر رضا مریدی در سخنان خود گفت: از دوستان گرامی ام در مرکز بین المللی حقوق بشر که برای بهبود وضعیت هم میهنانمان در ایران و دفاع از زندانیان سیاسی تلاش می کنند و همچنین مشکلات غربت و سختی های ان را به جان می خرند تشکر می کنم و به نوبه خودم این کوشش ها را ارج می نهم. دکتر مریدی تاکید کرد که رساندن صدای مردم خوب ایران به گوش جهانیان یکی از مسووایت های ما ایرانیان خارج از کشور است. نماینده مردم شهر ریچموند هیل در مجلس ایالت انتاریو ابراز امیدواری کرد که تلاش های همه ایرانیان در احقاق حقوق مردم هرچه زودتر به سرانجام برسد و سرزمین عزیزمان ایران به زودی سرشار از نشاط و شادی گردد.
آقای پال دووار نماینده مجلس کانادا در پیام خود تاکید کرد که علارغم سرکوب شدید توسط جمهوری اسلامی اما جنبش مدنی ایران تداوم یافته و ما در کانادا مسئولیت داریم تا آن را مورد حمایت قرار دهیم. نماینده پارلمان کانادا در ادامه گفت ما باید مطمئن شویم که کانادا به بهشت امن برای افراد وابسته به جمهوری اسلامی مانند اقای خاوری تبدیل نشود.
همچنین همسر حمید قاسمی شال که در زندان اوین زیر حکم اعدام به سر می برد، در جایگاه قرار گرفت و گزارشی از آخرین وضعیت پرونده ارائه داد.
پس از پایان اعطای جوایز حقوق بشری، حاضران یک دقیقه به احترام همه اعدام شدگان و جانباختگان سه دهه گذشته در ایران در دفاع از حقوق مردم ایران ایستادند.
در حاشیه مراسم پتیشن هایی در حمایت از ضیا نبوی، کوهیار گودرزی، نسرین ستوده، سعید ملک پور، حمید قاسمی شال و سعید متین پور توسط حاضران امضا شد.
مرکز بین المللی حقوق بشر در نوامبر سال 2010 در تورنتوی کانادا توسط جمعی از مدافعان حقوق بشر ایرانی و غیرایرانی به صورت قانونی آغاز بکار کرده است و در حوزه های مختلف در سطح بین المللی مشغول فعالیت می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت های مرکز بین المللی حقوق بشر به وبسایت این مرکز به آدرس زیر مراجعه کنید. http://humanrightsintl.com/ و یا با این شماره تماس حاصل نمائید. 16478608485
مرکز بین المللی حقوق بشر


پيام و صحبت من در برنامه روزجهاني حقوق بشر در تورونتو

با سلام
Hello Everyone
با سپاس از برگذار کنندگان اين برنامه
سي جي اف اي از دعوتش به اين برنامه تشکر ميکند.
بمن گفته شده که تنها شش – هفت دقيقه وقت گفتن دارم – شايد اگر بخواهم بيشتر از وقت داده شده صحبت کنم – اول اينکه حقوق ديگران را نقض کرده ام و بعد هم باعث ميشود برنامه آنطور که تنظيم شده انجام نگيرد بنا بر اين رعايت آن هم کار درستي است و هم اينکه کسي خسته نميشه /
10 دسامبر روز جهاني حقوق بشر را بشما تبريک ميگم –
ماده 18 و 19 از 30 ماده منشور جهاني حقوق بشر –در مورد آزادي افکار وعقايد و آزادي بيان و اطلاعات و مطبوعات هست که يکي از مهمترين اصول پايه اي دمکراسي است و کار و فعاليت من هم بيش از ده سال بعنوان عضو هييت مديره و يکي از تراستي ها ي سي جي اف اي يا کانون روزنامه نگاران کانادايي براي آزادي بيان حول و حوش اين ضمينه بوده است /
.ميگويند آزادي بيان يعني اينکه آزادي فرد پس از بيان حرفهايش بايد تامين شده باشه – اينکه فرد پس از هربيان آزاد باشه – اينکه طرفو نيان بگيرن و زنداني کنند – آنچه که در جمهوري اسلامي در ايرا ن البته مرسوم است
توماس اسکانلن آزادي بيان را حق واقعي شنوندگان ميداند – اينکه شنوندگان هم از حق دانستن و آگاه شدن بر خوردار شوند
آندره مالرو اما معتقده که : آزادي بيان براي دشمنان آزادي وجود نداره – کسي که بر عليه ما نيست با ماست و لي کسيکه دشمن ماست چرا بايد با او مدارا کرد ؟
يا گفته اند که حاضرم جانم را بدهم تا دشمنم بتواند آزادانه حرفهاي خود را بزند ؟؟!!
آيا آزادي بيان بايد بي حد و مرز باشه يا بايد کنترل شده باشه ؟
آيا آزادي بيان بي حد و مرز ما را در سراشيبي و به آنار شيسم سوق ميدهد يا نه ؟
آيا آزادي بيان در جامعه باعث رشد و تحول فکري جامعه ميشود ؟؟
خوب اين نظريه ها بحثهايي در جامعه بوجود مياره – ما هم در سي جي اف اي از اين بحثها داريم که اگر بخوام تجربه ام را از اين بحثها بگم و قت نيست اما در يک جمله بگم که : پديده هاي اجتماعي را بنا به رشد اجتماعي آن جوامع بايد بررسي کرد مهم تلاش مدافعان حقوق افراد جامعه و رهبران آن کشورهاست که سطح آگاهي افراد و تو لرنس ( تحمل ) آن جامعه رو بالا ببرند و با رشد فرهنگي جوامع پيشرفته هماهنگ کنند .
مشکل ما در ايران يکيش قرار دادهاي اجتماعي و سنتي ماست که بايد کم کم تغيير کنه و تا مادامي که اين قراردادها هست مشکل داريم – ما نهاد هاي مدني قوي در ايران نداريم – نميذارن داشته باشيم – دولت قبلي و فعلي ميترسن از اين نهادها – آين نهادها ست که مشکل ما را ميتونه تا حدي حل کنه و تا حدي ما را از عقب ماندگي در بياره
در ايران زمان اصلاحات بيش از سه هزار نهاد مدني وجود داشت - از جمله : کانون مدافعان حقوق بشر – انجمن صنفي روزنامه نگاران – انجمن صنفي معلمان – کمپين يک ميليون امضا - و ......که در همه را پلمب کرده اند
نه شاه گذاشت و نه اينها ميذارن اين نها د ها شکل بگيرند
در زمان شاه رييس کميسيون حقوق بشر اشرف خوا هر شاه بود و در جمهوري اسلامي هم
جواد لاريجاني برادر ريس قوه قضاييه رييس کميسيون حقوق بشر است ؟؟؟!!!
تا مادامي که اينها سرکارند خوب اين بساطيست که داريم
بساطي که يکي دو روز پيش سي پي جي در بيانيه اش اعلام کرد ايران با 42 روزنامه نگار زنداني مدال طلاي جهاني را در رشته آزادي بيان از آن خود کرد .و نقره هم از آن چين شد که از اينها پشتيباني ميکند
بساطي که دادگاهها روزنامه نگاران را با وثيقه هاي سنگين مثل صد ميليون و بيشتر يعني گذاشتن سند خانه هايشان بطور مشروط آزاد ميکنند و اين يعني خداحافظي اين روزنامه نگاران با حرفه مورد علاقه شان/
بساطي که وکيل شجاع ما محمد مصطفايي در يکي از نوشته هايش گفته بود هم اکنون 29 وکيل ايراني ( مدافعان حقوق بشر ) يا در زندانند و يا کشور را تر ک گفته اند – فکر کنم در اين رشته هم طلا گرفته باشند
اگر ريشه اي يا از منظر جامعه شناختي بخواهيم به مسله نگاه کنيم بايد به سيستم آموزشي هر کشور بنگريم - سيستم آموزشي فعلي ما طوريست که در مدارس به تقويت قراردادهاي اجتماعي و سنتي ميکوشند – ما بايد از کودکان ما شروع کنيم و از اين نظر مشکل داريم – داوطلبان ايراني نهاد هاي مدني بسيارند اما نه آزادي اين کار را دارند و نه امکاناتش را –
از نظر جغرافيايي هم ايران در منطقه اي قرار دارد که نيازمند يک انقلاب حقوق بشري يا حقوقي است / نميدانم بهار عربي با اين رهبران تا کجا به پيش خواهند رفت و تا چه حد آماده اند تا رفرم اجتماعي و آموزشي را با انقلاب حقوق بشري در آميزند . که بايد منتظر باشيم و ببينيم / اما رشد و تکامل جامعه رو به جلوست و اگر به کشور خودمان نگاه کنيم سنت و مدرنيته خوب يقه همديگر را گرفته اند و يقينن تفکر جوان بر تفکر کهنه پيروز خواهد شد /
اما برگردم به سي جي اف اي و تجربه بيش از ده ساله ام بعنوان هييت مديره و " تراستي" در کانون روزنامه نگاران کانادايي براي آزادي بيان و آنهم در ميان شخصيتهاي معتبر کانادا- مثل آنا ماريا ترمو نته – کارل اف – و بسياري از چهره هاي تلويزيوني و مطبوعاتي از جمله آرنولد امبر يکي از روزنامه نگاران و توليد کنندگان برنامه هاي بنام سي بي سي و رييس اتحاديه کارمندان سي بي سي /
من تنها با هدف ياد گيري و آموزش خودم در اين گونه نهادها شرکت نموده ام و تا کنون هم بسيار از اين نوع نهاد ها آموخته ام – بخصوص در سي جي اف اي – و توانسته ام به اندازه توانم بعنوان يک ايراني به روزنامه نگاران ايراني و آزادي بيان در کشورم کمک کنم - تا کنون سي جي اف اي به دو روزنامه نگار ايراني جايزه داده است مثل اکبر گنجي و ژيلا بني يعقوب / از همه هموطنان عزيزم که علاقه به اينگونه تلاشها دارند ميخواهم که سعي کنند در اين گونه نهادها فعاليت کنند و فعاليتهاي مدني در اين کشور ها را تجربه کنند /
سپاسگذارم از وقت و توجه تان
Thank you very much for your invitation of CJFE and thanks for your time for listening

۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

محمودی در سوگ بروسانها: شب و روز می ترسیم!

شاعران کشور در سوگ نشسته اند !


رضا بروسان شاعرمشهدی 25 آذر38 ساله می شد، اما ده روز پیش از آن، همراه همسر شاعرش الهام اسلامي (متولد 1362) و دختر خردسالشان، در یک سانحه رانندگی در جاده قوچان - مشهد جان به جان آفرین تسلیم کرد। او با كتاب «يك بسته سيگار در تبعيد» نخستين جايزه‌ي‌ شعر خبرنگاران را در سال 85 دريافت كرد و با مجموعه‌ي شعر «مرثيه براي درختي كه به پهلو افتاده است» علاوه بر شركت در پنجمين دوره‌ي اين جايزه، ميهمان دوازدهمين نشست «عصر روشن» در ارديبهشت‌ماه 90 بود। الهام اسلامي نيز با مجموعه‌ي شعر «دنيا چشم از ما برنمي‌دارد» در رقابت چهارمين دوره‌ي جايزه‌ي‌ شعر خبرنگاران شركت داشت।



مرگ نا بهنگام این دو شاعر، جامعه ادبی ایران را داغدار کرد و مراسم نکوداشت آنان فرصتی بود برای دیگر شاعران که درمرگ آنان سوگواری کنند وحرف دل بیرون بریزند؛ از جمله سهیل محمودی که گفت: "شاعران، سالکان مسیر رنجند! همه دچار این رنج هستند چون جهان خیلی تاریک است। نمی‌گویم جهان به سمت تاریکی می‌رود، ولی پیرامون ما را تاریکی فرا گرفته است। به تعبیر اخوان ما شب می‌ترسیم و روز می‌ترسیم. یا به تعبیر دیگرش من اینجا از نوازش نیز چون آزار ترسانم. ما مجموعه این‌ها هستیم و داریم زندگی می‌کنیم. همه هم به شکلی دچارش هستیم. حالا در چنین شرایطی وقتی کسانی که قرار است شعله دل را مانند مشعل المپیک حمل کنند، در نیمه راه متوقف می‌شوند، رنج زیادی متحمل می‌شویم. این مشعل از زمان رودکی دست به دست گشته است. واقعیت این است که زیستن در جامعه امروز ما سخت شده است"!


محمودی این سخنان را در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره غلامرضا بروسان و همسر شاعرش الهام اسلامی،شنبه 19 آذر در حضور محمدعلی بهمنی، سعید بیابانکی، ساعد باقری، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، کوروس احمدی و دیگر شاعران عضو انجمن شعر پایتخت در فرهنگسرای انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: "امروز یا باید کلاه‌برداری کنی یا دزدی کنی و شامورتی‌بازی دربیاوری یا باید هزینه درست زندگی کردن را بدهی. با نسل خودمان کاری ندارم که عده‌ای در آن، مقابل این و آن و وزیر و وکیل خم و راست می‌شوند؛ اما جوان‌ها گاهی به خاطر ابتدائیات زندگی مجبور می‌شوند به چیزهایی تن بدهند. نسل ما به خاطر نان شبشان نیست که خم و راست می‌شوند بلکه به خاطر نوشابه کنار سفره‌شان است که چنین می‌کنند. معمولا کسی را که نان بدزدد ملامت نمی‌کنیم ولی بچه‌ای که از بقالی نوشابه بدزدد را سیلی می‌زنیم که لاکردار این نیاز تو نیست. اما نسل جوان ما مجبور است به چیزهایی علی‌رغم میلش تن بدهد."
این شاعر ادامه داد: "مثلا شاعر جوانی فلان جایزه را قبول ندارد ولی چون در آن سکه می‌دهند، در‌ آن شرکت می‌کند. این تناقض‌ها خیلی نگران‌کننده هستند. از رفتار آن جوان معلوم است که جانش این را نمی‌پذیرد. شاعر جوانی مقابل وزیر و وکیل شعری می‌خواند که او خوشش بیاید ولی جلوی من او را ناسزا می‌گوید. اما این زوج جوان یعنی بروسان و همسرش از چنین جنسی نبودند، بلکه با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کردند. چنین افرادی، وقتی سختی می‌کشند و در معبد کلمه ایستادگی می‌کنند، با ارزش هستند. چنین شاعرانی در طول حیاتشان این امتیاز را به دست می‌آورند که شعرشان زلال شود. این‌ها عابدان معبد و سالکان مسیر رنج هستند. تا دلتان بخواهد کنگره و همایش برگزار می‌شود و برنامه گذاشته می‌شود که بچه‌هایی مانند بروسان و الهام اسلامی سهمی از آن‌ها ندارند. همه می‌دانند که بروسان مشکل شغلی داشت ولی حاضر نشد خودش را بفروشد. این‌ها محکوم به رنج هستند که با دست خالی... ای داد!"
در همین مراسم، ساعد باقری نیز سخن گفت: "یکی از مسائلی که دلم را می‌سوزاند این است که مجموعه «دنیا چشم از ما برنمی‌دارد» از الهام اسلامی، در یکی از داوری‌های شعر جوان، آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفت. بروسان و اسلامی در شعرشان هم به یکدیگر اشاره می‌کردند. نگاهشان به یکدیگر و صدا زدنشان هم در شعرهایشان معلوم بود. نمی‌دانم چرا احساس می‌کنم نسبت به این سرنوشت رقم‌خورده اطلاع داشتند که اسلامی می‌گفت دنیا چشم از ما برنمی‌دارد. این دو به عادت‌ها، عادت نکردند و عاشق همدیگر ماندند. نحوه زندگی و نفس‌کشیدنشان با هم، این موضوع را ثابت کرد. از چند نفر از داوران جایزه‌ها شنیدم که کتاب اسلامی هم مانند کتاب‌های شعر دیگر است. که والله نبود. البته نه این که بخواهم از این شرایط احساسی که او از دنیا رفته سوء استفاده کنم و حرف احساسی بزنم ولی به خدا قسم داورها کتاب الهام اسلامی را خوب نخوانده بودند و هرچه بال‌بال زدم که کتاب را کامل و درست بخوانید، فایده‌ای نداشت. البته یکی از داوران بزرگوار، بعد از امضای زیر برگه داوری، گفته بود که به حرف ساعد گوش دادم و کتاب را خواندم و متوجه شدم که در حق اسلامی احجاف شده است. یک بار دیگر مجموعه ‌شعرهای بروسان و اسلامی را بخوانیم. این موضوع دلم را می‌سوزاند که در این ملغمه‌بازاری که اجناس بدل و اصل بدجوری در هم آمیخته‌اند، این دو سعی کردند نگذارند میدان آشفته شود. عده‌ای صداهای شنیده شده را می‌شنوند اما عده‌ای هم صداهای تازه‌ای در هستی می‌شنوند. بیاییم نسبت به این افراد قدردان باشیم"!
تاريک روشن اين ضايعه دردناک را به بازماندگان آن دو مشعل در تاريکي بهمراه فرزند خردسالشان را به خانواده و دوستان و اهل هنر ايران تسليت ميگويد /


لينک:


۱۳۹۰ آذر ۲۲, سه‌شنبه

روز جهاني حقوق بشر بر همه مبارک باد ! انگار حقوق بشر حق مسلم ايران و ايرانيها نيست ! براي ما تنها مبارزه در راه حقوق بشر مانده !


تورنتو - جشن و مراسم سالانه مرکز بین المللی حقوق بشر
اخبار روز: http://www.blogger.com/شنبه ۱۹ آذر ۱٣۹۰ - ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار مرکز بین المللی حقوق بشر در شهر تورنتو در نظر دارد همزمان با روز جهانی حقوق بشر جشن اولین سال تاسیس خود را در روز یکشنبه 11 دسامبر در رویال بنکویت هال برگزار و در آن از شش زندانی سیاسی تقدیر بعمل آورد. از میان زندانیانی که مورد تقدیر قرار می گیرند یک نفر به عنوان برنده جایزه سالانه انتخاب مرکز بین المللی حقوق بشر خواهد شد. در مراسم سالانه مرکز بین المللی حقوق بشر (در کانادا) آقایان محمد مصطفائی وکیل پایه یک دادگستری و فعال برجسته حقوق بشری، پال دوار ، نماینده مجلس کانادا، کاوه شهروز مشاور حقوق بشر وزارت خارجه کانادا، مرتضی عبدالعلیان عضو هیئت مدیره سازمان روزنامه نگاران کانادایی مدافع آزادی بیان، حسن زارع زاده اردشیر مدیر اجرایی مرکز بین المللی حقوق بشر و نماینده سازمان عفو بین الملل در دقایقی سخنرانی خواهند کرد و پس از آن اسامی نفرات منتخب هیئت داوران مرکز بین المللی حقوق بشر که شش زندانی سیاسی هستند اعلام خواهد شد. یک نفر از این افراد به عنوان برگزیده سالانه مرکز بین المللی حقوق بشر معرفی خواهد شد. کلیه منتخبان دارای سوابق قابل توجهی در حمایت از حقوق بشر در ایران می باشند. این برنامه با پذیرائی با انواع غذاهای ایرانی و اجرای زنده برنامه های هنری همراه است. ایرانیان و غیرایرانیان ساکن تورنتوی بزرگ می توانند برای طلاعات بیشتر و نیز رزرو جا با شماره زیر تماس بگیرند. 1-647-778-5771 برای رزو جا بصورت آنلاین میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: http://www.humanrightsintl.org/events/2011/nov/2011-11-20-e001.htm با حضور در این برنامه از فعالیت های مرکز در دفاع از حقوق ایرانیان در سراسر دنیا آشنا شوید و از کوشش های مرکز حمایت بعمل آورید. دیدار ما روز یکشنبه 11 دسامبر ساعت پنج بعدازظهر در رویال بنکویت هال در آدرس 1025 خیابان فینج غربی واقع در تقاطع خیابانهای فینج و دافرین. 1025 Finch Ave West – Royal Banquet Hall مرکز بین المللی حقوق بشر

۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

دولت قحطيه ؟ خداآخر و عاقبت مملکت مارو بخير کنه !!؟؟

*- در خبرها آمده بود که فرمانده انتظامي چالوس و رييس اداره راه و ترابري شهرستان نوشهر و چالوس به مردم گفته اند : "تمام محورهاي شمال کشور باز است فقط راننده ها و مردم عزيز مراقب ريزش سنگ از بالا در کندوان باشند "
عجب دولتيه ها!!!؟؟ - اگر قرار بود که مردم افتادن سنگ از بالا را آنهم از درون ماشين خود مواظب باشند آنوقت کي رانندگي قراره بکنه ؟! همين چند مدت پيش بود - تو خبرها اومده بود يک کشتي رو آنقدر نفت زده بودند که بعد از طي يک مسير کوتاه رفت زير آب !!!؟؟
بايد به آن ناخدا و خدمه ولي فقيه جايزه داد والا !! الان هم که دارن ايران رو غرق ميکنند !!؟
و اينهم يه مقدار کاريکلماتور:
*- يکي از شهرهاي ايران را مثال بزنيد که توش طنز وجود نداره ؟ پاسخ : نطنز
*- مشاعي وقتي رفت روي خروجي سيما دستگير شد براي اينکه ممنو ع الخروج بود !؟
*- روشن فکر را تا فوت نکني خاموش نميشه !
*- روشن فکر با انرژ ي اش روشنه !
*- چربي براي سوزاندنه نه وقت !
*- در خبرها اومده که ديگه انرژ اي از مردم ايران نمونده -براي اينکه جمهوري اسلامي انرژي اين مردمو ميگيره و به جهانيان ميفروشه !؟
*- باز باز راه ميرفت اما پرواز نميتونست بکنه !!؟